A gyártó szerint a praktikus és hatékony kisáruszállító ideális választás az alapvető igényeiknek tökéletesen megfelelő, legjobb ár-érték arányú járműre vágyó vállalkozásoknak. A marokkói Tangerben található Renault gyárban készült Új Express Van 2021 tavaszán kerül forgalomba Európában és világszerte.
„Az Új Express Van dinamikus és robusztus külső dizájnnal rendelkezik, ezáltal tökéletesen illeszkedik a Renault márka eddigi kínálatába. Méretei egyetlen más kisteherautó méreteivel sem összevethetők. Könnyű rakodni, modern belső térrel büszkélkedhet, rengeteg tárolóhellyel és olyan ülésekkel, melyek egyszerre kényelmesek és tartósak. A Renault Új Express Van kisáruszállítója a legjobb választás a bőséges helykínálattal és az alapvető funkciókkal rendelkező járműveket előnyben részesítő ügyfeleknek” — nyilatkozta Jean-Louis Wiedemann, kereskedelmi igazgató Small Vans, Groupe Renault.
Öt jellemző
• Az utastérben található 48 liter össztérfogatú tárolórekeszek – amivel a jármű a legtöbbet kínálja ebben a kategóriában – sokkal kényelmesebbé teszik a munkával töltött mindennapokat.
• Kényelmes rakodást biztosít. A csúsztatható oldalsó tolóajtó rekord szélességű (716 mm). A zárt válaszfallal elválasztott hátsó rakodótér a leghosszabbnak (1,91 m) és a legnagyobbnak (akár 3,7 m³) számít jelenleg a piacon. (Ebben a kialakításban kategóriabajnok a járműhossz-raktérhossz aránya!)
• Csatlakozási lehetőségből is lehet elegendő: indukciós telefontöltő, akár három USB-csatlakozó és négy 12 V-os csatlakozó is használható egyszerre, valamint az EASY LINK multimédia rendszer okostelefon tükrözéssel, navigációval és 8″-os érintőképernyővel is helyet kapott benne.
• Biztonság mindenek felett: a kamerás belső visszapillantó tükörrel (Rear View Assist) a holtterek beláthatók, így a manőverezés semmilyen körülmények között nem jelent kihívást; az utánfutó stabilizátor (Trailer Stability Assist) pedig a jármű úttartását emeli magasabb szintre.
• A négyhengeres benzin- és dízelmotorok megbízható társak a munkavégzés során.
Kényelmes be- és kirakodás az optimális méreteknek köszönhetően
Az Új Express Van a legjobb méretekkel rendelkezik kategóriájában: a 4,39 m hosszúságú jármű összesen 1,91 méteres rakodóhosszt foglal magában (teljes, zárt válaszfallal), a csúsztatható oldalsó tolóajtó 716 mm szélesre is kitárható. Rendkívül praktikusan megépített jármű: a benzinmotoros modellek maximális hasznos terhelhetősége 780 kg, de a dízel változat is elvisz 650 kg-ot. A jármű maximális rakodótere mindent összevetve 3,7 m³, és még az utastérben is található az utasok kényelmét szolgáló közel 48 liternyi tárolóhely.
A legjobban kihasználható rakodótér
Az oldalsó tolóajtó nyílása 716 mm, ami a legszélesebbnek számít a piacon. Azért, hogy a rakományhoz könnyen hozzá lehessen férni – ezzel a be- és kirakodás is egyszerűbbé válik -, az Új Express Van 2/3 – 1/3 arányban osztott, extra széles rakodónyílást biztosító hátsó ajtókkal van felszerelve. A teljes válaszfallal ellátott, a piacon jelenleg elérhető modellek közül ez a jármű hosszához viszonyítva a legnagyobb, összesen 1,91 m hasznos rakodóhosszal rendelkezik. Az utasülés ledöntésével és a rácsozott, kihajtható válaszfal kihajtásával szükség esetén ez akár 2,36 méteresre is bővíthető. Az új Express Van a lehető legnagyobb – 3,3 m³ és 3,7 m³ közötti – hasznos térfogattal büszkélkedhet.
A felhasználók igényeihez igazított hasznos terhelhetőség
Az Új Express Van benzinmotoros változata akár 780 kg hasznos teherrel is megpakolható, míg dízelmotorral ellátott verziója 650 kg mozgatására alkalmas. Ugyanakkor, ha a rakomány súlya és mérete meghaladná az amúgy is imponáló határértékeket – opcióként standard vonóhorog is igényelhető a járműre.
Funkcionális raktér
Az Új Express Van-ben minden alapvető funkció megvan. A biztonságos és könnyű rakodás érdekében a kisteherautó rakterének padlóján hat forgatható rögzítőgyűrű található, ami opcionálisan kiegészíthető további négy, oldalfalon kialakított rögzítővel. A belső megvilágítást egy, a raktérben magasan elhelyezett 18 watt teljesítményű fényforrás biztosítja, amit opcionálisan LED világításra is cserélhető. Egy háromgombos kulcs (hagyományos vagy bicskakulcs) segítségével a furgon raktere az első fülkétől külön nyitható. A tulajdonos fantáziájának semmi sem szabhat határt: a járműbe igény szerint gumiszőnyeg, oldalsó tolóajtóba integrált tárolórekeszek, csúszásgátlóval bevont padlóburkolat, valamint fa raktérburkolatok is kérhető az alapfelszereltségen felül.
Dinamikus és robosztus külső dizájn
Az Új Express Van markáns megjelenése a függőlegesen elhelyezett lökhárító, a magas hűtőrács, a bordázott motorháztető és az organikus vonalvezetés együttes hatása. A kisteherautó a Renault egyedi, C alakú LED nappali menetfényével büszkélkedhet. Az elegáns megjelenéshez a – korábban legfeljebb személygépkocsiknál látható – lenyűgöző fényezések és króm díszítőelemek is hozzájárulnak.
A márka arculatához tökéletesen illeszkedő „Reanult” dizájn
Az Express Van határozott karakterét az magabiztos orr-rész teszi teljessé magas hűtőráccsal, széles motorháztetővel és strapabíró első lökhárítóval. Az Új Express Van a Renault márka jellegzetes stílusát követi, egyedi, C alakú LED nappali menetfényét és emblematikus, hajlított és krómozott hűtőrácsát például az Új Kangoo Van ihlette. A LED fényszórók még erősebbek – a távolsági fényszórók fényereje 90%-kal, a tompított fényszóróké pedig 60%-kal erősebb.
Organikus oldalvezetés
A karosszériának letisztult és áramvonalas kinézetet kölcsönöznek az oldalsó karosszériaelemek, illetve az első és az oldalsó tolóajtók organikus vonalvezetéssel újratervezett dizájnja. Az ajtó négyszögletes kialakításának köszönhetően a belső tér könnyen hozzáférhető.
A strapabíró, vízszintes kilincsek teszik az autó felületének összképét teljessé. Az egyes dizájnelemeknek – mint például a küszöbvédőknek, a 15 colos kerekeknek és a minőségi dísztárcsáknak – a használaton kívül díszítő funkciójuk is van. A külső tükrök kiváló látóteret biztosítanak. A motorháztető aerodinamikáját a légáramlás javítása és az üzemanyag-hatékonyság optimalizálása érdekében átdolgozták.
Kevesebb látható részlet, jobb minőségű fényezés
Az Új Express Van dizájnja rendkívül letisztult. Elöl a megemelt motorháztetővonal elrejti az ablaktörlő lapátokat, az ablakmosó fúvókákat és a zsanérokat. Az első vonószem a ködlámpa burkolatába került beépítésre. Hátul pedig a nagyobb biztonság és a lopás megakadályozása érdekében elrejtették a kulcslyukakat.
A jármű színe a tulajdonos elképzeléseihez igazítható
Az Új Express Van elérhető exkluzív, Ferrit kék színben, valamint az új Kangoo Van színeihez hasonló változatokban: Jégfehér és Éjféli szürke – mindkettő alapfényezés – vagy Highland szürke és Fényes fekete metálfényezéssel.
Természetesen egyedi színek kialakítására is van lehetőség a nagyobb flottáknál – így eleve a megrendelő arculati színeiben érkezhetnek meg az új járművek rendeltetési helyükre.
Funkcionalitásra és kényelemre tervezett belső dizájn
A külsőhöz hasonlóan a belső tér is modern kialakítású, vízszintes műszerfallal, amelybe számos praktikus tárolórekeszt integráltak. A megerősített textil kárpitozás és a jó alátámasztást biztosító, kényelmes ülés frissen tartja a vezetőt egy munkával töltött hosszú nap végén is.
Letisztult „Renault” belső tér
A belső térben modern, vízszintes műszerfalat helyeztek el, amelynek letisztult vonalai kiemelik a jármű tágasságát. Az ajtók és a tetőkárpit díszítései összhangot teremtenek az utastérben. A kormány, a klímavezérlő gombok és a belső ajtókilincsek krómozott elemei az Új Express Van kellemes megjelenését a funkcionális előnyökkel ötvözik.
Ergonomikus vezetési pozíció
Az Új Express Van kényelmes és letisztult belső térrel büszkélkedhet, elegáns ülésekkel, optimális oldaltartással a hát és a vállak megtámasztásához, valamint nagy, modern fejtámlákkal. A vezető könnyedén módosíthatja az ülés magasságát (+/- 40 mm) és hosszanti pozícióját (+/- 110 mm), valamint a biztonsági öv és a kormány helyzetét. A vezetési kényelem kiteljesítéséhez a vezetőülés könyöktámasszal is rendelhető. Végül, de nem utolsó sorban a vezető frissességének fenntartása érdekében optimalizálták a jármű akusztikai paramétereit.
Fokozottan tartós utastér
Az Új Express Van belső műanyag elemei masszívak, ugyanakkor könnyen tisztíthatók. Igény szerint kárpitozással is rendelhető, ami ellenállóbbá teszi a padlózatot, ha a járműbe gyakran ki- és beszálló emberek miatt az utastér fokozott kopásnak lenne kitéve.
Rengeteg tárolóhely
A vezetőfülke tárolóinak közel 48 literes kapacitásával az Új Express Van a legjobb ebben a kategóriában. A stratégiai pontokon elhelyezett 13 tárolórekesz következtében egyszerűbbé válik a benti feladatok elvégzése, illetve könnyebbé és kényelmesebbé a bent eltöltött idő. Fedélzeti tárolórekeszek elhelyezkedése:
• Tároló a kormány fölött (1,2 literes)
• Tároló a kormány bal oldalán (0,8 literes)
• Tároló az ajtóban (2 x 2,9 literes), amelyben elfér egy 1,5 literes palack
• Tárolópolc a fej fölött (21,8 literes)
• Kesztyűtartó (7,4 literes) vagy 6,8 literes, az aprópénztartó rekesszel együtt
• Nyitott központi tárolórekesz a műszerfal felső részén (4,2 literes)
• Dupla pohártartó rekesz (2 x 0,5 literes) a váltókar előtt, valamint egy tárolórekesz a kézifék mögött (0,4 literes).
• Nagy nyitott tároló (3,8 literes), az utasoldali frontlégzsák helyén
• Kis beépített tároló (0,2 literes) az R&GO funkciós rádióval szerelt verziókban

A legszükségesebb funkciókat, és még annál is többet nyújtó technológia
Az Új Express Van multimédia felszereltsége három szintű: R&GO funkciós rádió és az EASY LINK multimédia rendszer 8″-os érintőképernyővel, ami elérhető navigációval vagy akár anélkül is. Tartalmaz továbbá egy indukciós telefontöltőt, három USB-csatlakozót és négy 12 V-os csatlakozót, amelyek közül egy a raktérben található.
R&GO funkciós rádió vagy 8” EASY LINK multimédia rendszer
Az R&GO funkciós rádiórendszerrel is rendelhető Új Express Van az EASY LINK multimédia rendszerrel felszerelve 8 colos érintőképernyővel (színes, fekvő tájolású) rendelkezik, amely két hangszóróval és két magassugárzó hangszóróval kombinálva minőségi akusztikai élményt eredményez. A rendszer hangfelismeréssel kompatibilis, kábeles csatlakozóján keresztül pedig Android Auto vagy Apple CarPlay rendszert is képes futtatni, így a vezető élvezheti kedvenc alkalmazásait, szöveges üzeneteket küldhet és fogadhat, telefonálhat, zenét hallgathat, és továbbra is használhatja a Google Voice és a SIRI hangasszisztenseket – miközben nagyobb figyelmet fordíthat a közlekedési szabályokra, kerülve a fölösleges kockázatot.
A 2D/3D navigációs lehetőség megkönnyíti a tájékozódást, segíti a kereszteződések beazonosítását, illetve gyors reakcióidőt tesz lehetővé. A rendszer belső giroszkópot használ, így GPS-jel nélkül is működik a navigáció.
Praktikus technológia, akár hét fedélzeti csatlakozóval
Az iparági szabványon messze túlmutató módon az Új Express Van-ben három USB-csatlakozót alakítottak ki. Egy USB-port a rádió előlapján, kettő pedig a kormánykerék fölötti tárolórekeszben található. Ezenkívül az autó négy 12 V-os csatlakozóval is fel van szerelve – ezek közül egy a raktérben található, hogy kényelmesen lehessen tölteni a szerszámok akkumulátorait. Az Új Express Van kisteherautóban található egy 15 W-os indukciós telefontöltő is, hogy a telefonokat az alkalmazások használata közben is lehessen töltheti.
Az extra biztonságot vezetéstámogató rendszerek biztosítják
Az Új Express Van vezetője jobban látja mi van körülötte, de ezen túl is számos vezetéstámogató rendszer használhat, melyek jelentősen megnövelik a vezetés biztonságát.
Nagyobb biztonság a kormány mögött: nagyobb látótér és vontatási stabilitás
• A kamerás belső visszapillantó tükör (Rear View Assist) a hátsó ajtók fölül közvetíti a képet, segítségével a vezető a teljesen zárt válaszfal ellenére is rálát a környezetére. Az belső visszapillantó tükör helyén egy 5”-os kijelző található, ahol előrehaladáskor folyamatosan láthatjuk járművünk mögötti területet. A kilátás így valójában jobb, mint amit egy üvegfelületen keresztül (nincsenek olyan kilátást akadályozó tényezők, mint a válaszfal, a rakomány vagy a sötétített ablak). A rendszer tetőcsomagtartóval kompatibilis, a gyújtás ráadásakor automatikusan bekapcsol, nappal és éjszaka is tökéletesen kivehető képet biztosít.
• A biztonságosabb manőverezés érdekében az Új Express Van „Wide View” holttércsökkentő tükörrel van felszerelve. A nagylátószögű tükör az utasoldali napellenzőn található. Segítségével a vezető a zárt, teljes válaszfal ellenére is jól láthatja, ami a jármű jobb oldali holtterében történik – ami rendkívüli jelentőséget nyer a kereszteződésekben. Ez a technikai megoldás 30°-kal nagyobb látószöget biztosít a vezetőnek.
• És ez még nem minden: a holttérfigyelő rendszer jelzi a vezetőnek, ha egy másik jármű tartózkodik a holtérben. A rendszer a 30 és 140 km/h közötti sebességtartományban aktív, és négy mozgásérzékelő segítségével a jármű mindkét oldalát figyeli. Képes a közlekedésben résztvevő többféle járműtípus – például motorkerékpárok vagy teherautók – érzékelésére.
• Egy másik említésre méltó funkció az Utánfutó stabilizátor (Trailer Stability Assist). Összeköttetésben működve az ESC-vel a rendszer a jármű sebességének korlátozása nélkül csökkenti a pótkocsi kilengését, és javítja a kezelhetőséget nagy oldalszél vagy az útviszonyok okozta nehéz körülmények esetén is.
A vezetés nyugalma: emelkedőn való elindulást segítő rendszer, Extended Grip tapadássegítő rendszer és tempomat
• Az Új Express Van rendelkezik Emelkedőn való elindulást segítő rendszerrel (Hill Start Assist), amely az ESC-vel kombinálva körülbelül két másodpercig álló helyzetben tartja a járművet a három százaléknál meredekebb emelkedőkön. Két másodperc elteltével a rendszer fokozatosan engedi fel a fékeket.
• Az Extended Grip tapadássegítő rendszer (a négyévszakos gumiabroncsokkal kombinálva) javítja az Új Express Van tapadását alacsony sebességnél, amikor a jármű gyenge tapadású, laza talajon (por, kemény homok, hó, nedves talaj stb.) fut. A funkció akár 50 km/h sebességig aktív, és azzal, hogy meggátolja a csúszást és elakadást, segít a vezetőnek tartani a haladási irányt.
• A fokozott biztonság és a sebességkorlátozások stresszmentes betartása érdekében az Új Express Van kisáruszállítót tempomattal (sesességszabályozó és -korlátozó funkcióval) szerelték fel, amely a kormánykeréken található gombok segítségével könnyedén működtethető.
Egyszerűbb és könnyebb manőverezés
• Az első és hátsó parkolóradarok a bonyolult manővereknél nyújtanak segítséget – hangjelzéssel figyelmeztetnek bármely akadály közelségére, ha az 1,2 méter és 30 centiméteren belüli távolságra kerül az autótól. A karosszéria sérülésével járó kisebb ütközéseket a jármű elején és hátulján elhelyezkedő négy-négy érzékelő segít megelőzni.
• Hogy a parkolási manőverek még egyszerűbbek legyenek, az Új Express Van-t tolatókamerával szerelték fel. A multimédia rendszer képernyőjén irányjelző vonalak vagy a belső visszapillantó tükörben megjelenő vizuális jelzések jelentősen megkönnyítik a manőverezést akár szűk utakon, például városi környezetben vagy raktárhelyiségekben. A rendszer támogatásával egyszerűen kihasználható az Express Van lenyűgöző, 11,4 m-es fordulóköre is.
Négyhengeres benzin- és dízelmotorok
Az Új Express Van 1,3 literes, száz lóerős benzinmotorral, valamint 1,5 Blue dCi 75 és Blue dCi 95 dízelmotorokkal kerül forgalomba, amelyek garantálják a gazdaságos üzemanyag fogyasztást. Mindhárom motorizáció 6 sebességes manuális váltóval működtethető.
WLTP vizsgálati eljárással mért legkisebb vegyes fogyasztás:
• 5 L /100 km (133 g CO²/km) dízelmotorok esetében
• 6,7 L /100 km (152 g CO²/km) a benzinmotorok esetében.
Az „Eco mód” rendszer aktiválásával akár 12 százalék üzemanyag is megtakarítható. A „sebességváltás jelzése” funkció jelzi a vezetőnek a sebességváltás optimális idejét, ami akár további öt százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményezhet. Fontos megjegyezni, hogy a motorok harmincezer kilométereként vagy kétévente igényelnek karbantartást (attól függően, hogy melyik következik be előbb, és attól függően, hogy a vezető hogyan használja a járművet a közúton).